Anti kätte aastapreemiad
/ Autor: Eesti Kirik / Rubriik: Uudis / Number: 24. detsember 2002 Nr 51/52 /
Eesti Kirikute Nõukogu selle aasta viimasel töökoosolekul 19. detsembril Tallinnas Püha Birgitta kloostris anti kätte 2002. aasta oikumeenia ja usuõpetuse aastapreemiad.
Eesti Kirikute Nõukogu oikumeenia aastapreemia said Katrin Seppel ja Aile Ellmann saatesarja «Ajalik ja ajatu» eest ning Raadio 7. Eesti Kirikute Nõukogu aastapreemia usu- ehk religiooniõpetuse valdkonnas said Toomas Jürgenstein (Hugo Treffneri Gümnaasiumi religiooniõpetuse ja filosoofia ajaloo õpetaja), Pille Talvar (Haapsalu Wiedemanni Gümnaasiumi ja Haapsalu Linna Algkooli usuõpetaja) ja Eesti Usuõpetajate Liit, mis ühendab Eesti koolides õpetavaid usu- ja religiooniõpetuse õpetajaid.
Pidulikul üleandmisel viibisid Eesti Vabariigi peaminister Siim Kallas, siseminister Ain Seppik, siseministeeriumi nõunik Tiit Sepp, usuasjade osakonna juhataja Ilmo Au, vanglate peakaplan Igor Miller, Eesti Meremeeste Misjoni juhatuse esimees Lauri Soone ja teisedki kutsutud külalised.
Oikumeeniapreemiaid on EKN andnud välja juba neli aastat, varem on tunnustatud Pille Valku, Tõnu Lehtsaart, Tõnis Nõmmikut, Tartu Pereraadiot. Usuõpetuse õpetajaid premeeriti tänavu esmakordselt. «Kristlik religiooniõpetus on paljude asjad alus. Peame seetõttu oluliseks, et meie koolides religioonialast haridust antakse,» ütles Eesti Kirikule Ruudi Leinus, EKNi täitevsekretäri assistent. «Praegu pole küll palju koole, kus religiooniõpetust on võimalik õppida, kuid loodame, et olukord paraneb. Need tublid kooliõpetajad aga väärisid igati tunnustust.»
Töökoosolekul arutati ka vanglates kinnipeetavate ristimisest. «Probleemiks on see, et vanglates kinnipeetavaid küll ristitakse, kuid nende kuulumine mingisse konfessiooni või kogudusse on seni määratlemata,» selgitas Ruudi Leinus.
Kõneks oli ka reklaamis kristlike sümbolite kasutamine ja vastuskiri Tele2-le seoses reklaamiga «Kaks rõõmusõnumit ühe hinnaga». «Eesti Kirikute Nõukogu on seisukohal, et nimetatud reklaam oli ebamoraalne ja solvav, see riivas paljusid inimesi, sest reklaamis kujutati ärilistel eesmärkidel kaht Jeesus-last. Eesti Kirikute Nõukogu soovitab edaspidi kristliku ja muu religioosse sisuga sümboolika kasutamisel reklaamides hilisemate arusaamatuste vältimiseks pöörduda kiriku või kogukonna poole konsultatsiooniks,» selgitas Leinus.
Lea Jürgenstein