Uus meedia kirikuelus – internetis leviv informatsioon
/ Autor: Tiiu Pikkur / Rubriik: Uudised / Number: 7. juuni 2017 Nr 25 /
Eesti Kirikute Nõukogu meedia ümarlaud arutles 18. mail uue meedia olemuse ja selle võimaluste kasutamise üle kirikuelus.
Arutelu juhtis piiskop Tiit Salumäe, osalesid EKNi president emeriitpeapiiskop Andres Põder, asepresident Meego Remmel, liikmeskirikute meediatöötajad ja kiriku uudistega seotud meediaväljaannete esindajad.
Ettekanded pidasid EELK Lasnamäe Püha Markuse koguduse vaimulik Kai Lappalainen ja EELK Põlva Püha Neitsi Maarja koguduse õpetaja, EELK avalike suhete assistent Toomas Nigola.
Uus meedia on internetis leviv informatsioon, mis on üha jõulisemalt traditsioonilise – trükiväljaanded, raadio, televisioon – kõrvale kinnistumas. Ei leia enam ka vist kogudust, kel oma kodulehekülge pole, enamik on end ka Facebookis (FB) ilmutama hakanud.
Kuid mida peaks üks veebiväljaanne endas sisaldama ja mida sealt enim otsitakse? Kai Lappalainen rõhutas missiooni ja visiooni tähtsust, mis peab lehel kohe näha olema. Ei piisa ainult sellest, kui kodulehel on kirjas kontaktandmed. Oluline on teha kättesaadavaks see info, mida enim otsitakse. Infot otsitakse aga laias laastus sünnist surmani.
Uue meedia puhul on tähtis dialoog, sideme loomine inimesega. Kas seda alati osatakse teha? Näiteks FB puhul on Lappalaise arvates vaja rohkem tähelepanu pöörata koguduseliikmete tegevusele. Ei piisa ainult sellest, kui avaldatakse õpetaja jutlusi. Tänapäeva tehnika võimaldab üsna lihtsate vahenditega kanda reaalajas üle jumalateenistusi. Seda võimalust on aktiivselt kasutanud näiteks Lasnamäe kogudus. Üks variant koguduseelu FBsse tuua ongi videote tegemine.
Toomas Nigola ütles, et Põlva kirikus oli kord kohal kümme inimest, kuid videoülekannet jälgis 1000 inimest! Nigola sõnul on EELK-l kaks keskset uue meedia kanalit: kodulehekülg ja FB.
Arutelu käigus kerkis ka küsimus, kuidas uus meedia mõjub kiriku õpetusele ja kas oleks vaja analoogselt veebikonstaabli ametikohaga hakata mõtlema ka veebipastori vajalikkusele.
Rõhutamist leidis mõte, et nii kodulehel kui ka FB lehel tuleb rohkem teha juttu koguduse tegevusest, selle inimestest. Tulevik kuulub uuele meediale, kuid ega vanagi veel alla anna.
Tiiu Pikkur