Teadetetahvel kui koguduse visiitkaart
/ Autor: Eesti Kirik / Rubriik: Uudised /
Tänapäeval on visiitkaardid elementaarne osa suhtlusest ja etiketist.
Visiitkaartide ajalugu ulatub 15. sajandisse, mil need Hiinas esmakordselt kasutusele võeti. Euroopa õukondadesse jõudsid need 17. sajandil. Visiitkaart annab esmateavet selle omaniku kohta ja kaardi eesmärk on aidata kaasa sidemete loomisele.
Infostend annab märku
Eestimaa erinevates kirikutes käies olen huviga kõigepealt otsinud üles koguduse infostendi, mis peaks andma esmase ülevaate koguduse tegevusest ja selle aktiivsusest. Pean tunnistama, et sageli on infostendid olnud sellised, mis nende haldajatele au ei tee.
Võib ju väita, et välise põhjal ei ole põhjust teha järeldusi sisemise kohta, kuid millest muust kui hoolimatusest kõneleb vananenud, tuhmunud, kortsus või vettinud teave kiriku seinal või uksel.
Infostend kannab topeltsõnumit – lisaks teabele koguduses toimuvast näitab see ka, millist rõhku paneb kogudus enese esitlemisele, ja annab märku sellest, millisel määral oodatakse oma ettevõtmistes osalema laiemat avalikkust. Koguduse teadetetahvel on võrreldav puhta põranda, laitmatute kirikutekstiilide või pestud akendega. See kõik moodustab tervikpildi ja kujundab mulje pühakojast.
Kord kuus uuendatav
Käesolevast sügisest on Haapsalu toomkirikus koguduse teabestend, mis on visiitkaart sõnas ja pildis ning annab igale pühakotta sisenejale esmase ülevaate koguduse tegevusest.
Haapsalu kogudus on liikmete arvu poolest suur, kaugeltki mitte kõigi jaoks pole Interneti kasutamine igapäevane, koguduses on mitmeid töövaldkondi ning kirikus toimub rohkesti erinevaid üritusi, seepärast on tähtis, et igal huvilisel oleks infostendilt võimalik saada ajakohast teavet koguduses toimuvast.
Lisaks tegevuskalendrile on stendil ka ülevaade koguduse töörühmadest, pikemad artiklid aktuaalsetel teemadel, kuu tunnussalm ja sellega sobiv palve ning õnnesoovinurgake. Kord kuus uuendatav infostend sisaldab ka koguduse liikmete isiklikke teadaandeid.
Samas ei puudu stendilt ka ajas tagasivaatav osa. Infomaterjalide uuendamise eest kannab hoolt koguduse liikmetest koosnev töörühm, kõigil huvilistel on võimalik saata kaastöid. Infostendi koostamisega soovime parandada ka koguduse töörühmade omavahelist sidusust ning kinnitada, et kogudus on terviklik kooslus, kuhu kuuluvad lapsed ja raugad, vanad ja noored.
Vanal on väärtust
Ajal, mil üha suurem hulk infost kolib üle virtuaalmaailma, ei ole teabe vahendamine infostendi kaudu muidugi kõige innovaatilisem lahendus, kuid Haapsalu koguduse kogemus on näidanud, et see vana ja aastasadu kasutusel olnud viis on siiski ka tänapäeval võrdlemisi hea moodus teabe edastamiseks, olles osa koguduse liikmete ja aktiivi omavahelisest kommunikatsioonist.
Jõulupühad on aeg, mil Eestimaa kirikud täituvad taas kirikulistest. Tullakse otsima sündivat jõululast, kuulama jõuluevangeeliumi, laulma jõululaule, otsima jõulumeeleolu ja -tunnet – kes mida. Mõelgem lähenevate pühade eel ka sellele, milline on see visiitkaart, mille me nii kogudusena kui ka kirikuna tervikuna kirikulistele sümboolselt ulatame.
Kristel Engman,
Lääne praostkonna vikaarõpetaja