Eesti Kirik küsib
/ Autor: Eesti Kirik / Rubriik: Arvamus, Uudis / Märksõnad: Eesti Kirik küsib / Number: 19. oktoober 2022 Nr 40 /
Eesti Kiriku toimetus tundis huvi, kas peapiiskop Urmas Viilma osalusel valminud taaskasutust populariseeriv reklaam on suurendanud inimeste keskkonnateadlikkust. Vastamiste arv oli sel korral suurem kui varasemate küsitluste puhul ehk 215 korda väljendati oma seisukohta.
Vastuseid ’muu’ tuli sel korral 27%. Lõviosa selle variandi valinutest ei vastanud selles küsitluse küsimusele, vaid arutleti pigem, kas kirikujuhil sobib sellises reklaamis osaleda või mitte. Kuna küsitluse eesmärk ei olnud välja selgitada, milline on vastanute hinnang peapiiskop Viilma otsusele osaleda reklaamis, siis jätame need vastused eraldi välja toomata.
Kindlasti aga näitab küsitlus ja ka arutlused sotsiaalmeedias seda, et reklaami pandi tähele. Loodame, et kokkuvõttes selles võtmes, et Eesti Evangeelne Luterlik Kirik väärtustab loodushoidu ja valikuid taaskasutuse kasuks. Soovime tähelepanu juhtida ka sellele, et peapiiskop ei saanud reklaamis osalemise eest isiklikku tulu, vaid tegu oli heategevusliku osalemisega. Viimases Vikerraadio saates „Kirikuelu“ ütles peapiiskop Viilma, et tal oli kokkulepe reklaamifirmaga, et kui soovitakse annetada tema osalemise eest, siis võiks see annetus olla suunatud mõne noortega seotud keskkonnaprojekti kasuks.